شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰

تلاش قدرت‌های غربی برای تضعیف تجارت روسیه با چین

سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا به اعمال فشار بی‌سابقه بر چین برای رد پرداخت های تجاری از روسیه، ادامه می‌دهند.
تلاش قدرت‌های غربی برای تضعیف تجارت روسیه با چین
به گزارش توليد ايرانی،      چین و روسیه در سال‌های اخیر پس از ممنوعیت واردات نفت خام و سوخت روسیه توسط غرب و اعمال سقف قیمتی بر فرآورده‌های نفتی روسیه توسط گروه هفت، روابط تجاری نزدیک‌تری به‌ خصوص در تجارت نفت، برقرار کرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری روسی تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در نشست روزانه خود به خبرنگاران گفت: فشار بی‌سابقه آمریکا و اتحادیه اروپا بر چین از جمله در خصوص روابط با ما، ادامه دارد. این وضعیت، البته مشکلات خاصی را ایجاد می‌کند، اما به مانعی برای توسعه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ما تبدیل نخواهد شد.

سخنگوی کرملین در اظهار نظر درباره گزارش‌هایی مبنی بر عدم همکاری تعدادی از بانک‌های چینی برای پردازش پرداخت‌های روسیه به یوان، گفت: روسیه و چین به لطف ماهیت ویژه روابطشان، ابزارهایی برای غلبه بر این مشکلات دارند.

روزنامه روسی ایزوستیا روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش کرد چندین بانک چینی، پردازش پرداخت‌ها به یوان چین از روسیه را متوقف کرده‌اند.

 بانک پینگ آن و بانک نینگبو، پردازش پرداخت را متوقف کرده‌اند، در حالی که بانک‌های دیگر، از جمله بانک دی بی اس، بانک گریت وال وست چاینا و بانک چاینا ژیشانگ، محدودیت‌هایی را برای عملیات پرداخت از جانب روسیه، اعمال کرده‌اند.

در بازار نفت، چین در یک سال و نیم گذشته به بزرگترین واردکننده نفت خام روسیه تبدیل شده است، زیرا غرب پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، نفت روسیه را تحریم کرده و سقف قیمت را برای محدود کردن درآمد نفتی مسکو اعمال کرد.

 چین قرار است در مارس، حجم بالایی نفت از روسیه وارد کند، زیرا بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، در حال خرید محموله‌هایی است که هند از دریافت آنها اجتناب می‌کند.

 انتظار می‌رود چین در ماه میلادی جاری، ۱.۷ میلیون بشکه در روز نفت روسیه را دریافت کند، زیرا پالایشگاه‌ها مشغول واردات کم سابقه نفت سوکول روسیه هستند که هند اخیرا از خرید آن روی برگردانده است.
کد مطلب: 38301
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *