شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۶

سقوط اقتصادی رژیم صهیونیستی نزدیک است

سقوط اقتصادی رژیم صهیونیستی نزدیک است
به گزارش توليد ايرانی به نقل از راشاتودی، آژانس رتبه‌بندی اعتباری اس اند پی طی گزارشی در هفته جاری اعلام کرد که اقتصاد رژیم صهیونیستی در سه ماهه چهارم سال جاری با افزایش خطرات ژئوپلیتیکی و امنیتی به دلیل درگیری با گروه نظامی فلسطینی حماس، پنج درصد کوچک خواهد شد.
این آژانس رتبه‌بندی به فعالیت‌های تجاری کمتر، کاهش تقاضای مصرف‌کننده و محیط سرمایه‌گذاری «بسیار نامطمئن» اشاره کرد.
اس اند پی پیش‌بینی کرد که کسری مالی رژیم صهیونیستی ۵.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در مقایسه با ۲.۳ درصد برآورد آژانس، قبل از جنگ شود.

رژیم صهیونیستی هزینه‌های مالی ارتش و غرامت به شرکت‌های نزدیک مرز با غزه همچنین خانواده‌های قربانیان و گروگان‌های حماس را افزایش داده است. این مورد منجر به رکورد کسری بودجه شده است که در ماه گذشته به ۶ میلیارد دلار رسید و در مقایسه با یک سال گذشته بیش از هفت برابر افزایش یافته است.

گزارش اس اند پی پس از آن منتشر شد که این آژانس در ماه گذشته، تنها دو هفته پس از آغاز درگیری در هفت اکتبر، چشم‌انداز اعتبار رژیم صهیونیستی را از ثبات به منفی کاهش داد. آژانس‌های رتبه‌بندی مودیز و فیچ نیز رژیم صهیونیستی را برای کاهش رتبه مورد بررسی قرار داده‌اند.
با این حال، اس اند پی اظهار کرد که در صورت حل مناقشه می‌تواند چشم‌انداز اعتباری رژیم صهیونیستی را به ثبات بازگرداند زیرا این مورد به معنای کاهش امنیت منطقه‌ای و خطرات داخلی است.
کد مطلب: 37739
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *